فواید
استفاده از این نظریه برای معلمان : بین فرایندهای فکری کودکان و بزرگسالان
تفاوت های مهمی وجود دارد .بنابراین معلمان وسایر کسانی که با کودکان
سروکاردارند باید بکوشند تا خود را در موقعیت کودکان قرار دهند و مسائل و
پدیده ها را به روش آنان ببینند . آموزش باید برنیازهای فردی دانش آموزان و
سطح درک و فهم آنان منطبق باشد
معلم معتقد به
نام پیاژه : قبول کورکورانه ی نظریه خود یا حفظ طوطی وار کتاب را مردود می
شمارد. به فکر کردن و خلاقیت مداوم ارج می گذارد، با خلق محیطی غنی که در
آن ساخت های شناختی دانش آموزان امکان بروز وتحول پیدا می کند و با تکیه بر
فعالیت های خود انگیخته دانش آموزان به آن هاکمک می کند تا پیوند منطقی
میان مطالب یا رویدادها را خود پیدا کند و برای کشف دوباره ترغیب شوند .
دانش آموزان را با یکدیگر مقایسه نمی کند
معلم
امکان تجربه ی عینی را برای شاگردان ، به خصوص کودکان پیش دبستانی و
دبستانی فراهم می کند و به شاگردان اجازه می دهد و برای آنان موقعیت هایی
فراهم می کند که در امور و اشیاء دخل وتصرف کنند و به کشفیاتی دست یابند .