روانشناسی خودمانی | مشاوره خصوصی

اطلاعات روانشناسی خود را افزایش دهید. از مشاوره خصوصی بهترین نتیجه را بگیرید

روانشناسی خودمانی | مشاوره خصوصی

اطلاعات روانشناسی خود را افزایش دهید. از مشاوره خصوصی بهترین نتیجه را بگیرید

شرح شخصیت تیپ 7

برای تعیین تیپ شخصیتی خود فایل تست شخصیت شناسی را دانلود کنید.

http://www.ravanmoshaver.com/pages/Test


این افراد زندگی را در لذت خویش جستجو می کنند و شادی آنها هم در فکر تولید می شود. افراد این تیپ، انسانهایی هستند که، خوش بینی و نشاط از خود می پراکنند. از آنها، همه چیز قشنگ و خوب است و هیچ زائد به نظر نمی رسد. اینان مثل بچه ها از هر چیزی تعجب می کنند و در دیگران این حس را ایجاد می کنند که در اطرافیانشان چیزهای خوب به اندازه کافی وجود دارد. آنها به به دیگران کمک می کنند که بخش زیبای زندگی را ببینند و از آن لذت برند و خود نیز لذت  همواره آماده لذت بردن هستند. این افراد دارای روحیه طنز هستند وحتی می توانند به خودشان هم بخندند، افرادی شوخ و آرام هستند.

این افراد به عنوان ضدافسردگی مشهور هستند. اینان در لحظه حال زندگی می کنند و می توانند یک همراه با نشاط باشند، این زندگی خود را طوری برنامه ریزی می کنند که تا حد ممکن هر روز آنها با نشاط و شادی زیادی توام باشد. این افراد مدام در حال لبخند زدن هستند و گاهی این لبخند همیشگی ممکن است برای دیگران خسته کننده و آزار دهنده شود. اگر این افراد کاری به عهده بگیرند، برای خود و دیکران نشاط و شادی فراهم می کنند. آنها می خواهند همه انسانها خوشبخت و خوشحال باشند و در مورد وقایع طنزآمیز اغراق آمیز صحبت می کنند و اینان استعداد خوبی در تشخیص جنبه های طنز یک رویداد دارند. آنها در واقع، پیرو نظرات "اپیکور" هستند که زندگی عاقلانه را، زندگی پر از لذت می داند.  اپیکور می گوید: وقتی ما هستم مرگ نیست و وقتی مرگ وجود دارد، ما نیستیم، پس این هیچ  بودن کمک می کند تا زندگی را لذت بخش تر کنیم.

افرادی از این گروه که به رشد شخصیت نرسیده اند، دچار سطحی نگری افراطی شده و اغلب از گفت و شنودای فرهنگی، اجتماعی عمیق اجنتبات می کنند. موضوع زندگی افراد این گروه، نشاط است،البته این امر نباید به قیمت نادیده گرفتن بخش های تاریک زندگی تمام شود. آنها آنها آنقدر خوش بینی خود را وسعت داده اند که دیگر مشکل ندارند، تاریکی ها را نیز ببینند. بی خیالی و نشاطی که در اکثر افراد این گروه دیده می شود، تصنعی است و پشت همه خنده ها، غم بزرگی پنهان شده که به شدت از آن وحشت دارند و معمولا برای فرار از غم ها خوشگذرانی می کنند. تمامی این خصوصیات، باعث حفظ آنها در مقابل دردها و سختی های زندگی است. اکثر اطرافیان یک فرد از این گروه، حتی حدس هم نمی زنند که او نیز از درون در حال فریاد کشیدن است و به همین علت رفتارهای او تقویت شده و او در نقش خود تثبیت می گردد. برای یک فرد از این گروه ، بسیار سخت است تا خودش را با مسائل احساس خود یا دیگران کند، از نظر آنها رویارویی با درد و رنج دیگران بسیار وحشتناک است. وقتی کسی با آنها در مورد مشکلاتش صحبت می کند، می گویند:"نگران نباش، همه چیز درست می شود" یا"آنقدرها هم که می گویی،بد نیست"و بدین وسیله موضوع را خاتمه می دهند. وظایف نامطلوب همیشه به تعویق انداخته می شود و یا نادیده گرفته می شوند و یا از آنها صرف نظر می کنند. آنها حریص و کنجکاو برای چیزهای تازه اند و به شدت نیازمند تنوع و تجربیات جدید هستند. این افراد خود را به همه چیز علاقمند نشان می دهند و طوری وانمود می کنند که گویی در مورد همه چیز اطلاع دارند. معمولا در هیچ چیز متخصص نیستند، اما از نر چیزی سر درمی آورند.این افراد تشنه تجربه کردن و هیجان و ماجراجویی هستند و به دلیل این ویژگی ها و علاقمندی به نشاط،مستعد استفاده از موا مخدری هستند که به آنها احساس نشاط می دهد. فهرست طولانی از امور لذت بخش برای روزشان دارند، و در یک زمان، سه جهار کار را انجام می دهند و متمرکز بر یک موضوع واحد نمی شوند. می توانند به سختی و برای مدت طولانی کار کنند، به شرطی که علاقمندی شان ادامه داشته باشد از این نظر ظاهرا شبیه به تیپ سه به نظر می آیند، اما ذهنیت  آنها با یکدیگر متفاوت است.

برای این افراد خیلی دشوار است که همیشه از نظر شغلی روی یک خط و مسیر باشند و اهمیتی ندارد که همزمان شغل های متعددی داشته باشند. اینان علاقمند هستند که همزمان شغل های متعددی داشته باشند  نه دوست دارند رئیس باشند و نه دوست دارند خودشان رئیس باشند.یعنی نه کسی بالای سرشان باشد و نه کسی زیر دستشان. آنها خواهان ارتباط خوشایند هستند. این افراد عاشق مطالب علمی-تخیلی و فانتزی هستند و عاشق هر چیزی هستند که آنها را به نوعی از حال نا مطلوب خارج کند. عاشق سفر هستند به این امید که شاید در جای دیگری شادی بیشتری پیدا کنند. عاشق غذای خوب هستند و دوست دارند غذاهای متنوعی بخورند و در برابر شیرینی هم نمی توانند مقاومت کنند از آنها شیرینی به نوعی می تواند زندگی را شیرین کند.
خطای این افراد، افراط و شکمبارگی است. شعار آنها "هر چه بیشتر بهتر"
آنها ممکن است در همه چیز افراط کنند: خوردن، نوشیدن، کار کردن، خرید کردن، زیباتر کردن، لذت و شادی.
تقویم این افرادپر از وعده های ملاقاتهای هیجان انگیز است. انتقاد از یک فرد این گروه ساده نیست، معمولا او در این مواقع با یک لبخند ملیح از روی موضوع می گذرد و یا با چند نکته طنزآمیز مسئله را به کنار می زند. عبارات و کلمات مصطلح این افراد عبارتند از: عالی، فوق العاده، دیوانه کننده، بی نظیر، اصلا انتظارش را نداشتم. این افراد در کودکی به معنای واقعی از تاریکی وحشت داشتند و در سنین بالا هم بنا به شرطی شدن این مفهوم احتیاج به چراغ خواب دارند و در تاریکی شیطنت بیشتری انجام می دهند. تاریکی را دوست ندارند عاشق روشنایی و نور هستند و از رنگ های تیره هم بدشان می آید. غالب تریت مکانیسم دفاعی آنها توجیه و دلیل تراشی است. خوشبین هستند و جایگاهشان در دایره انیاگرام در کنار بدبین هاست(تیپ6)

محیط های جذاب برای افراد این گروه:
- نویسندگی، قصه گویی، ارائه کننده های الگوهای جدید یا،برنامه ریزی، جهانگردی، یدرتورهای تفریحی.

- جمع کننده و ترکبیب کننده ایده هخای مختلف هستند.

- مشاغل و فعالیت های پر هیجان مثل: گویندگی و مجری تلویزیون

محیط های ناجذاب برای این افراد گروه:
- فعالیتهای روزمره و تکراری که روح ماجراجویی در آن نباشد. حسابداری، تکنسین های آزمایشگاه، شغلهایی با انتهای محدود و قابل پیش بینی، کار کردن زیر نظر رئیس انتقادگر.

 نماد تیپ 7:
رنگ سبز که نماد سلامتی، نشاط و رفله است و نشانه رفتارهای ضعیف، ناپخته و بچگانه است.

 راههای رهایی که می تواند این افراد را به رشد شخصیت برساند:

- این افرادباید بدانند که دیگران، آنها را فقط بخاطر بخش شادشان نمی خواهند، بلکه تمام و کمال مورد قبول هستند.

- دریابند که به جوانی و انرژی وابسته هستند، اجازه دهند که ارزش را در پختگی و گذر عمر نیز ببینند.

- عادت کنند که مشکلات و مقولات دردناک را هم به عنوان یک واقعیت ببینند.

- توجه داشته باشند که لذت های سطحی و فاقد عمق، منجر به تمایل وسواسی برای لذت های بیشتر می گردد.

- توجه داشته باشند که اگر به لذت های سطحی بپردازند، از لذت های عمیق محروم می شوند.

- پذیرای انتقادها شوند و توجه داشته باشند که هر وقت ارزش شخصی شان زیر سوال می رود، خود را با کارکردن مشغول می کنند.

- توجه داشته باشند که برای اجتناب از درد، مایلند داسانهایی بسازند که فقط هسته مرکزی اش واقعی است.

- بدانند که رئیس داشتن به معنای محدودیت نیست.

- و بدانند که کسی می تواند از ته دل بخندد که از ته دل گریه کرده باشد.
منبع :مهارتهای تیپ‌شناسی:آهنگر ، کتایون
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد