روانشناسی خودمانی | مشاوره خصوصی

اطلاعات روانشناسی خود را افزایش دهید. از مشاوره خصوصی بهترین نتیجه را بگیرید

روانشناسی خودمانی | مشاوره خصوصی

اطلاعات روانشناسی خود را افزایش دهید. از مشاوره خصوصی بهترین نتیجه را بگیرید

علل وسواس

علل اختلال وسواس به طور کامل شناخته نشده است. نظریات اصلی به شرح زیر است:

- بیولوژی: برخی محققین اعتقاد دارند که OCD نتیجه تغییراتی در مواد شیمیایی طبیعی در بدن است.

- عوامل محیطی: برخی محققین اعتقاد دارند که OCD از عادات رفتاری که شما با گذشت زمان می آموزید ناشی می شود.

- سروتوتین (serotonin) ناکافی: سطح ناکافی سروتونین که یکی از گیرنده های مغزی شماست می تواند به اختلال وسواسی کمک کند. برخی مطالعات که تصاویر مغزی افراد دارای اختلال وسواس را با افرادی که این اختلال را ندارند مقایسه می کند، اختلافاتی را در الگوهای عملکرد مغزی نشان می‌دهد. به علاوه ، افراد دارای اختلال وسواس که داروهایی مصرف می کنند که عملکرد سروتونین را تقویت کند اغلب علائم کمتری دارند.

- گلودرد استرپتوکوکی: برخی مطالعات نشان می دهند که بعضی کودکان پس از ابتلا به گلو درد استروپتوکولیکی بتا هماتولیتک گروه A دچار OCD می شوند. برخی مطالعات حاکی از آنست که آنتی بادی بر علیه باکتری استرپتوکوک در بعضی مواقع به اشتباه مانند یک آنزیم مغزی عمل می کند. این مساله باعث درهم گسیختگی نورون های مغزی می شود و می تواند باعث شروع OCD شود. با این وجود، این مطالعات جای بحث دارند و برای اینکه گلودرد استرپتوکوکی به عنوان علت شناخته شود شواهد بیشتری مورد نیاز است.

منبع:مرکز خدمات مشاوره ای صنعت نفت

نظرات 2 + ارسال نظر
sa lah پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:33 ق.ظ

خیلی خیلی عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی مرسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

م. دوشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:46 ب.ظ

من یه مکل بزرگ دارم همش احساس میکنم قراره یه اتفاق بد بیوفته همش کابوس میبینم میترسم مامانم مریض بشه یه مریضی سخت همیشه این احساس رو دارم احسا گناه میکنم مرتب از یک تا چهار میشمارم تو درس هام دچار مشکل شدم یکسره باید مطالب رو تکرار کنم با اینکه هوش خیلی خوبی دارم ولی تا چند بار درس رو تکرار نکنم متوجه نمیشم همیشه میترسم همیشه از ترس گریه مکنم مامانم تا حدی این مشکلاتمو میدونه اما اهمیت نمیده راضی نمیشه منو دکتر ببره میگه تلقین میکنی میگه خودتو درمان کن بزرگش نکن ولی من خیلی عذاب میکشم تازه متوجه شدم همش از وسواسه قبلا که نمیدونستم همیشه میترسیدم لطفا بگین چکار کنم من خیلی عصبیم تمام بدنم بی حس شده خیلی افسرده و نگران شدم بگین چکار کنم plz.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد