اطرافیان برای کودک، اشخاص «با معنایی» هستند و تصویری از خود به کودک ارائه میدهند. تصاویری که میتواند رنگی با سیاه و سفید باشند، شفاف یا کدر، دوست داشتنی یا مرعوبکننده، تصاویری که او در ذهن خود آنها را دستکاری میکند، به مادر بال میدهد برای پریدن تا از دست نقنقهای خواهر کوچولوی تازه متولد شده خلاص شود، به دست پدر دسته گل میدهد و لبخند بزرگی که سراسر صورتش را پوشانده. خواهر بزرگتر را کوچک میکند جوری که هر وقت دلش خواست پاکش کند، طوری که آب از آب تکان نخورد. او همه اینها را روی کاغذ پیاده میکند اگر بتواند و صد البته اگر «بخواهند». حالا او نقاشی را کشیده و مسأله اصلی اینجاست که افرادی که آنها برای کودک معنادار بودند و به او به نحوی نقاشی را برای آنها کشیده، آیا کودک نیز برای آنها به همان اندازه بامعناست؟ نقاشی او را پر کردن بیهودهی وقتی میدانیم که کودک میتوانست به شیوهای ارزشمندتر آن را پر کند (مثلاً خواندن زبان انگلیسی) یا حداقل کمی روی آن تأمل میکنیم؟ البته انتظار اینکه مادر یا پدر فکر کنند، این یک ورق کاغذ میتواند آن قدر پراهمیت باشد که دلیل ناخن جویدنهای فرزندشان را میتوانند در آن جستجو کنند خیلی توقع بیجایی است. اما با آگاه کردن والدین و این که برای آن یک تکه کاغذ ارزش قائل شوند میتواند راهگشا باشد.
سلام ممنونم از حضور پر مهرتون .
بار دیگر هوای نینوا دارد حسین ... روی دل با کاروان کرب بلا دارد حسین ...
من دیر میام نت و مطالبی که میزارم فکر کنم زیاده البته نه مثل فعالیت موفق شما سروران . امیدوارم وقت گرانبهای شما را در جهت مطلوب گرفته باشم . براتون آرزوی موفقیت میکنم .